În viață e bine să lași o picătură de la tine, în mâncare mai bine pui o picătură de Unisol.

Despre postul la români

Unisol, din ulei de primă presă, susţine alegerile acestora prin lansarea în format electronic a “Cărții Unisol a celor mai gustoase rețete de post” scrisă chiar de fanii Unisol din comunitatea de Facebook.

Mai mult de jumătate dintre români (61,34%) declară că obișnuiesc să postească. O proporție covârșitoare a românilor care postesc preferă mâncarea gătită acasă (peste 75%), iar principalele surse de inspirație pentru rețetele de post sunt, aproape în egală măsură, cele transmise din familie (30,17%) și rețetele online (31,56%). Peste un sfert dintre respondenți (25,66%) declară că folosesc adesea rețete din propria imaginație atunci când gătesc de post.

Acestea sunt rezultatele unui studiu iVox.ro realizat la cererea Unisol, în perioada 18–23 martie, pe un eşantion de 4.904 de respondenți, dintre care mai mult de jumătate (48,88%) provin din Muntenia și Dobrogea, 20,02% din Moldova și 30,11% din Transilvania.*

Bucureşti, 26 martie 2015: Conform unui studiu comandat de brandul Unisol din ulei de primă presă și organizat în luna martie a acestui an, 6 din 10 români continuă tradiția și respectă obiceiurile postului. Majoritatea (75,71%) preferă mâncarea gătită în casă, și anume rețete tradiționale precum iahnia de fasole (23,2%), sarmalele de post (14,75%) și ciorba de legume (12,32%), alături de zacuscă (10,84%) și salată de vinete (10,02%). Aproape jumătate dintre respondenți (49,75%) declară că se inspiră din mediul online pentru rețetele de deserturi de post, iar 20,17% dintre aceștia folosesc mai ales rețete de deserturi moștenite din familie, în timp ce 13,41% se bazează pe propria imaginație pentru deserturile de post.

Păstrând obiceiurile culinare românești de valoare și tradiția mâncărurilor gătite în casă, Unisol, uleiul de floarea soarelui obţinut din prima presare a seminţelor, a invitat în această perioadă pe cei peste 14.500 de fani ai paginii de Facebook (facebook.com/unisoluleideprimapresa) să scrie împreună “Cartea Unisol a celor mai gustoase rețete de post”. Fanii Unisol s-au întrecut în rețete deopotrivă originale, alături de cele transmise din generație în generație, iar în urma procesului de jurizare, au fost alese 40 din cele 270 de rețete înscrise, dintre care o mare parte au fost deserturi. Criteriile de selecție au urmărit povestea rețetei, creativitatea, acuratețea descrierii acesteia și aspectul.

“Unisol continuă să susțină persoanele care aleg să gătească acasă, aducând toți membrii familiei la masă, prin oferirea unei noi surse de inspirație: Cartea Unisol a celor mai gustoase rețete de post. Comunitatea Unisol de pe Facebook este o adevărată familie, ai cărei membri își împărtășesc cele mai bune rețete din bucătăria tradițională, multe dintre acestea fiind transmise între generații și păstrând specificul zonei din care provin, dar și alte rețete inventate de ei. Indiferent că postesc sau nu, ne-am dorit să oferim românilor o nouă sursă de rețete tradiționale, gustoase și sănătoase, testate și îmbunătățite chiar de către consumatorii noștri”, a adăugat Irina Oprea, Senior Brand Manager Bunge Prio România și Bulgaria. Cele 40 de rețete incluse în “Cartea Unisol a celor mai gustoase rețete de post” sunt structurate în patru capitole: Aperitive, Supe și ciorbe, Fel principal și Deserturi. Cartea este un bun indicator al felurilor de mâncare preferate de români și demonstrează că românii păstrează cu drag rețetele învățate de la părinți și bunici și sunt foarte atașați de gusturile pe care le cunosc din copilărie. Cartea va fi disponibilă online, pe www.bucatarulunisol.ro.

* Sondajul “Postul la români” s-a desfăşurat la cererea Bunge Prio, în perioada 18-23 martie 2015 pe un eşantion de 4.904 respondenţi, utilizatori ai platformei iVox.ro. Eșantionul reproduce din punct de vedere al principalelor caracteristici structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România,aşa cum decurge din cercetarea Gallup, „Piaţa serviciilor de acces la Internet”, (Gallup, aprilie 2010) realizată la cererea ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii). Prin urmare, rezultatele acestui sondaj pot fi extrapolate, cu o minimă marjă de eroare, populaţiei utilizatorilor de Internet din România, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban. Universul cercetării reprezintă populaţia adultă neinstituţionalizată a României care beneficiază de acces la Internet.

Despre Bunge Prio

Bunge Prio este un joint-venture creat în 2012 între Bunge și Nutre Group, care integreazã capacitãțile de colectare și procesare a semințelor oleaginoase deținute de cele douã companii în România si Bulgaria. Grupul este unul dintre cei mai importanți traderi de pe piața localã și lider în piața de ulei îmbuteliat și în producția de bio-diesel. Prin facilitãțile sale integrate de producție din Buzãu și Lehliu, Romania, Bunge Prio are o capacitate de prelucrare seminte oleaginoase de peste 1 milion de tone.

Bunge Limited (www.bunge.com, NYSE: BG) este un lider global în domeniul agribusiness și alimentar, operând în peste 40 de țãri cu 35.000 de angajați. Bunge comercializeazã, depoziteazã și transportã semințe oleaginoase si cereale pentru clienți din toatã lumea. Compania proceseazã semințe pentru a produce uleiuri comestibile și industriale sau concentrate proteice pentru hrana animalelor; de asemenea prelucreazã trestie de zahãr pentru a obține zahãr și etanol. Bunge este activ și în domeniul morãritului cerealelor (grâu, porumb și orez) din care obține ingrediente utilizate de companiile din domeniul alimentar dar comercializeaza de asemenea si fertilizanti in America de Sud. Fondatã în 1818, compania are sediul în White Plains, New York.

Nutre (www.nutregroup.com) este un grup agro-industrial care operează într-o manieră integrată: de la producția agricolă până la comercializarea produselor industriale si alimentare.